Jakie są dostępne rodzaje toreb papierowych?

To oczywiste, że przy wyborze odpowiedniej torby do pakowania zakupów w twoim sklepie lub na upominki pragniesz wybrać najlepszą możliwą opcję na rynku. Decydując się na papierowe torby reklamowe, poznaj pełen zakres materiałów i sposobów wykonania, z jakich możesz skorzystać i wybierz rozwiązania, które najbardziej Tobie odpowiadają.

Papier

W produkcji toreb papierowych wyróżnia się dwa główne rodzaje papieru, który jest wykorzystywany. Pierwszy z nich to papier kraft o gramaturze najczęściej 80 – 100g, który powstał w procesie recyklingu. Dostępny najczęściej w dwóch wariantach kolorystycznych: biały lub brązowo-szary. Drugi z nich to klasyczny papier kredowy, wykorzystywany przy torbach laminowanych. Są to najczęściej torby dość sztywne, zatem gramatura papieru to zwykle 100g.

Wymiary

Torby dostępne są w wielu wymiarach – standardowych lub nie. Każda dostępna torba opisana jest zawsze długością boków podstawy oraz wysokością. Torby mogą być różne – niskie, wysokie, płaskie, szerokie, wąskie. Jedne nadają się do zapakowania butelki wina, inne do schowania drobnych upominków. Zależnie od potrzeb, dobierz taką, która spełni Twoje oczekiwania.

Uchwyty

Wśród standardowych toreb nielaminowanych najczęściej spotyka cię dwa rodzaje uchwytów: płaski lub skręcany. Uchwyty te mocowane są do wewnętrznej części torby. W przypadku toreb laminowanych można bardziej zaszaleć – tutaj jako uchwyty stosuje się różne wstążki, sznurki lub tasiemki.

Nadruk

Na każdej dostępnej torbie papierowej można wykonać swój własny nadruk – logo, hasło reklamowe lub grafikę. Nadruk może być wykonany w ograniczonej palecie barw lub wielokolorowy. Standardowe torby mają większe ograniczenia w tym zakresie, podczas gdy laminowane często pokrywane są w całości nadrukiem z grafiką reprezentującą firmę. Laminat na torbach może być błyszczący, uwydatniający kolory lub matowy, który sprawi, że barwy są bardziej stonowane.