Dlaczego torby papierowe są coraz popularniejsze w sklepach?

Coraz więcej właścicieli sklepów decyduje się na wyposażenie swoich lokali w papierowe torby reklamowe, w zamian za ich plastikowe odpowiedniki. Szkodliwość plastiku dla środowiska jest obecnie powszechnie znana i przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na bardziej ekologiczne rozwiązania – czy to w przypadku reklamy, opakowań, czy produktów. Dlaczego te decyzje są tak popularne?

Ekologia

Przedsiębiorcy decydują się na takie rozwiązania głównie ze względów ekologicznych – papier rozkłada się stosunkowo krótko (2 – 3 miesiące), może być poddawana recyklingowi lub być ponownie wykorzystany. Plastikowe torby foliowe mogą rozkładać się nawet 800 lat. Wybierając torby papierowe właściciel sklepu pokazuje klientom, że troszczy się o środowisko naturalne i aktywnie uczestniczy w jego ochronie.

Reklama

Torby papierowe to także niedroga i prosta metoda reklamy sklepu. Wykonanie nadruku jest zdecydowanie łatwiejsze w przypadku toreb papierowych, niż plastikowych, a może być i często jest on wykonywany bezpiecznymi dla środowiska metodami. Użytkowana przez klientów torba, za każdym razem będzie przypominała o usługach sklepu. Także samo zastosowanie ekologicznych rozwiązań jest świetną reklamą wizerunku firmy, jako takiej, która dba o środowisko. Te drobne działania z pewnością zostaną zauważone i docenione przez odwiedzających sklep klientów.

Funkcjonalność

Torby papierowe są przede wszystkim funkcjonalne. W zależności od gramatury papieru mogą przenieść naprawdę duże obciążenia – nawet do 15 kg. Ponadto nie eksponują swojej zawartości, nie rozciągają się i jak wspomniano wcześniej – mogą zostać ponownie wykorzystane, a ich zastosowanie jest niezwykle uniwersalne. Wpisują się także w popularne obecnie trendy ekologiczne.

Zainteresowanie papierowymi torbami reklamowymi, czy na zakupy wzrasta. Sklepy coraz częściej decydują się na takie rozwiązania także do pakowania pieczywa, owoców i warzyw. Coraz większe zainteresowanie ekologią wśród społeczeństwa sprawia, że sklepy chętniej decydują się za zastępowanie klasycznych, foliowych reklamówek torbami papierowymi.